Ceturtdiena, 16. jūlijs

Klientu apkalpošana migrācijas iestādēs Eiropas Savienības dalībvalstīs

Saistībā ar ārkārtas situācijas izsludināšanu par migrācijas jomu atbildīgās iestādes ir ieviesušas vairākus pasākumus, kas ierobežo apmeklētāju plūsmu klientu apkalpošanas centros. EMT Latvijas kontaktpunkts, uzdodot ad-hoc jautājumu Eiropas migrācijas tīkla kontaktpunktiem noskaidroja, kādi ierobežojumi ievesti citās dalībvalstīs.

Saņemtā informācija (līdz 26. martam) liecina par sekojošo:

  • ES dalībvalstis visbiežāk izvēlas kontrolēt personu plūsmas ar obligātās pierakstu sistēmas ieviešanu;
  • Apkalpošana klātienē notiek ar klientu plūsmu kontroli, kā arī dažos gadījumos klientiem ir pienākums lietot sejas maskas;
  • Dažos gadījumos dalībvalstis norāda, ka klientu apkalpošana klātienē ir ierobežota un aicina klientus izmantot elektroniskos pakalpojumus, kā arī atstāj iespēju iesniegt dokumentus pa pastu, kā arī pieteikt vīzu pagarinājumu pa telefonu;
  • Ir vērojama tendence atteikties no apkalpošanas klātienē, kā arī dažos gadījumos tiek pieņemts lēmums par automātisko vīzu un termiņuzturēšanās atļauju pagarinājumu norādot, ka klientiem būs nepieciešams iesniegt dokumentus pēc ārkārtas situācijas beigām.

Par klientu apkalpošanu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē skatīt informāciju šeit.

Ja vēlaties saņemt atbilžu apkopojumu, lūdzu, sūtiet pieprasījumu uz emn@pmlp.gov.lv.